2008-03-27

Suck!


Jag undrar varför min söta hund vill rulla sig i bajs. Jag kan inte säga att det inte är för att han vill, allt i takt med sin instinkt, etablera sig i världen och yadi-yadi-yadi....,men hallå!!! Varför vill man bli etablerad som killen som luktar kaka? (nu tänker du...mmmm, kaka, vad menar hon, men kaka (uttalas kaa-kaa) är bajs på spanska och det ord jag föredrar att använda för detta tråkiga och illaluktande utsläpp.) Jag har tillochmed lagt ner alla försök att hålla honom med dyrt hundschampoo, för det är så otroligt bortkastat på någon som med flit sabbar sin fräschör så till den milda grad. Sist jag var i djuraffären så blottade jag familjens nya smutsiga hemlighet för ägarinnan, och hon erkände skamset att även hennes hund rullar sig i...alla möjliga sortes avskräde, allt från kadaver till allmänn skit. Inte så kräsen, hon bara rullar sig helt vilt. (Hunden alltså inte djuraffärs-
ägarinnan). Min arbetskamrat avslöjade att hennes hund hade en passion för att äta kobajs, som magen sen inte pallade med och han spydde upp på den rosa heltäckningsmattan.(Det var på 80-talet). Jag förstår att problemet är vida spritt, men det gör inte chocken mindre när man ska klappa sin mysiga hund och förfärat upptäcker att det hänger en näst intill komplett bajskorv från örat på honom.

Inga kommentarer: