2008-03-31

I väntans tider


Jag väntar på ett mail från Forum i Ystad, men det enda mail jag fått idag är från Viktväktarna, det känns lite deppigt. Har dom månne nån sort lucka in i mitt dåliga självförtroende och min sviktande karaktär, ett nät för eventuella fall för frosseri där man fångas upp innan man hinner frestas. Jösses...jag börjar visst bli paranoid. Min väninna som är bagare var här häromdan med Brysselkakor...har det gått ut ett larm till V.V? Måste jag bygga ett rum i källaren som jag klär med stål så att deras radarstrålar inte kan fånga mina synder, eller är det bara ett helt vanligt reklammail i all välmening? Troligtvis är det så, men jag kan inte säkert veta eller hur. Jag browsade igenom Henriks mattebok från 3:an i gymnasiet, det verkar som om jag behöver polera (med en Hiltinmaskin av grövsta kaliber) av mina baskunskaper i matte en 'smula' innan jag dyker på C-matte. Det är iochförsig ingen nyhet för mig att matte inte är mitt främsta skötebarn här i livet, men att jag troligtvis måste låna dotterns mattebok från första klass med en massa ekorrar som har bekymmer med nötter och annat i gör mig lite modfälld. Men man växer med uppgiften, är det inte så det heter?! Rise to the occasion.

Inga kommentarer: