2008-04-14

Kärleken till IKEA bara består och består


Jag älskar IKEA... krejsy tänker du?! Men jo, det är faktiskt så. Jag blir alldeles bubblig om jag ska dit, gärna flera dagar i förväg och jag blir grön av avund om någon jag känner ska dit och jag inte kan hänga med. Det är inte alls så att hela mitt hem är smockfyllt med en massa delikata IKEA prylar, utan det finns en massa skit här också, men jag älskar att man skulle kunna ha det så extremt fint och mysigt för en 'billig' peng om man bara ville. (I mitt fall handlar det mest om brist på pengar, eftersom även den billigaste peng blir dyr om man inga pengar har.) Iallafall så känner jag fullt och fast i mitt hjärta att jag ska ha det så fint...SEN, NÄR JAG BLIR STOR!!! Det faktum att jag passerat trettio tycker jag att jag inte kan ta för stor notis om, bara för att medellivslängden för inte alls så länge sedan var just trettio kan ju spela mindre roll. Jag måste få lov att planera inför framtiden så som man gjorde när man var yngre, annars blir jag fullkomligt olycklig och känner mig helt blase'. Jag skulle bli hårfrisörska är jag blev stor...eller så skulle jag jobba på kontor, vilken sorts kontor var förövrigt totalt orellevant eftersom man på kontor bara sitter och skriver lite och pratar i telefon. (Trodde jag iallafall när jag var ca 8, och så tar man på sig lite parfym och en nystruken blus). Det kan vara så att jag varit djupt influerad av de 80-tals serier som gick på tv då, för den glamouren fanns inte i min direkta omvärld precis. Mormor jobbade iochförsig på kontor, hade strukna blusar och parfym...kan det månne vara så att jag ville vara som hon? 50+ kontorsråtta...jösses jag ville inte bli frissa eller kontorissa när jag växte upp, jag ville bli klimakterietant!

Inga kommentarer: