2008-08-02

Ännu en dag i fiskarnas tecken


Om jag hade haft ett litet, litet hus, så kanske jag kunde bli en liten, liten gumma, och då kundejag skaffat mig en liten, liten katt och sen leva ett litet, litet liv, utan att såmycket som se åt en fisk någonsin igen. Jag tycker att det låter som en strålande plan. (Att jag sen redan bor i ett större hus, med en stor hund och har ett ganska mediokert liv, är bara petitesser...) Mitt hus i fantasin är underhållsfritt (naturligtvis), vitkalkat, översållat med klättrande stockrosor och murgröna. Jag har en vildvuxen (men bara på det trevliga sättet) förtjusande trädgård, ett staket av flätade pilekvistar och ett humleregn över armeringsjärnpinnar i en båge över den charmingt rostiga smidesgrinden. Där bor jag...ring innan ni kommer!

Inga kommentarer: