2008-07-22

När ska jag bli den jag har tänkt att jag ska vara?



När kommer jag att bli stor??? (annat än på bredden då, för där antar jag att jag har maxat allas förväntningar) Jag är så himla jättetrött på att sitta och 'vänta' på att den känslan som jag tror ska infinna sig-infinner sig. Jag är kanske helt ensam om den här sortens tänkande, men jag tror inte det. Jag vill ha jobbet-det jobbet där jag inte känner igenom hela min kropp efter skavanker för att se om jag eventuellt skulle kunna slippa jobba en dag eller två på grund av ebola eller eventuellt fläcktyfus, jobbet där man kan känna att man är bra på något. Jag hatar att jag inte är något..._Vad jobbar du med? -SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLL!!!!!!!!!(för helvete, det känns väl på lukten). Jag SKA vara nåt, som jag nyss sa till min väninna så är jag hellre än arbetslös 'någonting' med ett timjobb inom hemtjänsten, än ett helt vanligt hemtjänsthjon. Vet att det inte riktig fyller sin kvot på mogenhetsskalan, men det är iallafall så jag känner. Jag ska omedelbart börja segla igenom antagningsbrochyrer till olika KY-utbildningar så att jag kan börja på ny kula i höstens nyförlösande sken. Jag ska, som fågeln Fenix ur askan, resa mig ur arbetslöshetens gråa träsk. Jag hade tänkt mig flygledare, men det verkar nästintill omöjligt att ta sig igenom matte A,B och C till november. Jag ska ge det mitt yttersta, men jag måste gardera mig med andra planer så att jag inte sitter helt oförberedd inför höstens bakslag...

Inga kommentarer: